Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів з математики
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I.Початковий
|
1 |
Учень: · розпізнає один із кількох запропонованих математичних об’єктів (символів, виразів, геометричних фігур тощо), виділивши його серед інших; · читає і записує числа, переписує даний математичний вираз, формулу; · зображає найпростіші геометричні фігури (малює ескіз) |
2 |
Учень: · виконує однокрокові дії з числами, найпростішими математичними виразами; · впізнає окремі математичні об’єкти і пояснює свій вибір; |
|
3 |
Учень: · співставляє дані або словесно описані математичні об’єкти за їх суттєвими властивостями; · за допомогою вчителя розв’язує елементарні вправи |
|
II.Середній |
4 |
Учень: · відтворює означення математичних понять і формулювання тверджень; · називає елементи математичних об’єктів; · формулює деякі властивості математичних об’єктів; · виконує за зразком завдання обов'язкового рівня |
5 |
Учень: · ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій прикладами із пояснень вчителя або підручника; · розв’язує завдання обов'язкового рівня за відомими алгоритмами з частковим поясненням
|
|
6 |
Учень: · ілюструє означення математичних понять, формулювань теорем і правил виконання математичних дій власними прикладами; · самостійно розв’язує завдання обов'язкового рівня з достатнім поясненням; · записує математичний вираз, формулу за словесним формулюванням і навпаки |
|
III.Достатній |
7 |
Учень: · застосовує означення математичних понять та їх властивостей для розв’язання завдань в знайомих ситуаціях; · знає залежності між елементами математичних об’єктів; · самостійно виправляє вказані йому помилки; · розв’язує завдання, передбачені програмою, без достатніх пояснень |
8 |
Учень: · володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; · розв’язує завдання, передбачені програмою, з частковим поясненням; · частково аргументує математичні міркування й розв’язування завдань |
|
9 |
Учень: · вільно володіє визначеним програмою навчальним матеріалом; · самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням; · виправляє допущені помилки; · повністю аргументує обгрунтування математичних тверджень; · розв’язує завдання з достатнім поясненням; |
|
IV.Високий |
10 |
Знання, вміння й навички учня повністю відповідають вимогам програми, зокрема учень: · усвідомлює нові для нього математичні факти, ідеї, вміє доводити передбачені програмою математичні твердження з достатнім обгрунтуванням; · під керівництвом учителя знаходить джерела інформації та самостійно використовує їх; · розв’язує завдання з повним поясненням і обгрунтуванням |
11 |
Учень: · вільно і правильно висловлює відповідні математичні міркування, переконливо аргументує їх; · самостійно знаходить джерела інформації та працює з ними; · використовує набуті знання і вміння в незнайомих для нього ситуаціях; · знає, передбачені програмою, основні методи розв’язання завдання і вміє їх застосовувати з необхідним обгрунтуванням |
|
12 |
Учень: · виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв’язання математичної проблеми; · вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання; · здатний до розв’язування нестандартних задач і вправ |