Субота, 18.05.2024, 23:54

Сайт вчителя математики та інформатики Мальованої Н.В.

Вхід на сайт
Пошук
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [7]
Розробки уроків з математики [5]
розробки
Розробки уроків з інформатики [4]
розробки
Позакласна робота [17]
позакласна робота
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 30
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Олімпіади з математики

Методичні рекомендації щодо проведення ІІ етапу

Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики

 

С.М. Будна, методист Центру

 аналізу та прогнозування розвитку освіти

 

У ІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з математики беруть участь учні 6-11 класів. Початок олімпіади о 1000. На виконання завдань учнями відводиться 3 астрономічні години.

Комплект олімпіадних завдань охоплює вивчений учнями матеріал з різних розділів курсу математики відповідно до програми для загальноосвітніх навчальних закладів за попередні роки навчання та з тем, які учні повинні були опанувати до терміну проведення олімпіади.

Комплект завдань для кожної паралелі містить 4 задачі. Максимальна кількість балів, яку учень може одержати за правильне розв’язання кожної задачі – 7. Кількість балів не бажано повідомляти учням під час виконання ними завдань. Якщо учень знайшов декілька варіантів розв’язання задачі, то він може отримати додаткові бали.

Для об’єктивного оцінювання результатів виконання завдань доцільно користуватися такими критеріями:

 

Критерії оцінювання (7-бальна задача)

7

Завдання розв’язано правильно, супроводжується докладними поясненнями, містить необхідні обґрунтування

6

Задачу розв’язано, але є незначні недоліки чи відсутні необхідні для повноти розв’язування зауваження

5

Задачу в основному розв’язано, але допущена механічна помилка, яка не вплинула корінним чином на відповідь, чи наявний інший недолік, який усунути легко

4

Чітко виражена не менше як половина розв’язання задачі, або наявний рівносильний їй частковий випадок, або із двох складових задачі розв’язана складніша

3

Розв’язано близько половини задачі, можливо, з незначними недоліками, або із двох складових задачі розв’язана простіша

2

Запропонована ідея розв’язання і зроблено деякий поступ в її реалізації, або розглянуто деякий нетривіальний частковий випадок

1

Виражена ідея розв’язання чи записана правильна відповідь при обов’язковій наявності спроб, можливо, і невдалих, їх реалізації, або розглянуто тривіальний частковий випадок

0

Задача розв’язана цілком неправильно, або записана лише готова відповідь, одержання якої не є очевидним, або задача не розв’язувалася взагалі

 

Для виконання завдань кожен учень на початку олімпіади повинен мати: ручку, олівець, лінійку, гумку, циркуль. Учням не дозволяється користуватися мікрокалькулятором, мобільним телефоном та іншими електронними приладами, додатковою літературою (посібниками, довідниками тощо).

 

При визначенні переможців ІІ етапу враховувати, що орієнтовний розподіл кількості дипломів І, ІІ та ІІІ ступенів у кожній паралелі має відповідати співвідношенню 1:2:3. Визначення лише по одному переможцю, нагородженому дипломом кожного ступеня, є небажаним.

Для якісної підготовки учнів до олімпіад з математики необхідно:

  1. Опрацьовувати з учнями олімпіадні завдання ІІ та ІІІ етапів олімпіади попередніх років під час підготовки до ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади.
  2. Використовувати можливості Інтернет-технологій для підготовки учнів до олімпіади, у тому числі участь в Інтернет-олімпіадах.
  3. Проводити тренінги по розв’язанню подібних задач. У якості задач можна використовувати завдання, що пропонуються на Міжнародному конкурсі «Кенгуру».
  4. Підготовка учнів до олімпіади передбачає високий рівень засвоєння ними обов’язкової програми. Але, необхідно враховувати, що програма шкільного курсу математики відрізняється від програми підготовки до олімпіади. Найбільші складності в учнів виникають при розв’язанні задач логічного характеру, яких серед завдань олімпіади 75-90%.
  5. Враховуючи типові помилки учнів, які виникають при виконанні олімпіадних завдань, необхідно опрацювати традиційні олімпіадні теми:
  • Принцип Дiрiхле.
  • Інваріанти.
  • Кола Ейлера.
  • Розфарбування, замощування, покриття, паркети.
  • Розрізання, переливання, зважування.
  • Задачі на сiтках.
  • Задачі про таблиці.
  • Ігрові стратегії.
  • Принцип «крайнього».
  • Пошук закономірностей.
  • Графи.
Категорія: Мої статті | Додав: Natalka (10.11.2015)
Переглядів: 1298 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar